Το αλκοόλ πριν την προπόνηση μπορεί να είναι μια προφανής κακή ιδέα, αλλά τι γίνεται με το αλκοόλ μετά από την προπόνηση; Η κατανάλωση ποτών με μέτρο μπορεί να είναι μέρος μιας υγιεινής διατροφής, και η ιδέα της μετάβασης από το γυμναστήριο στο μπαρ ακούγεται ιδανικό για το βράδυ της Παρασκευής.

Ωστόσο, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να λάβεις υπόψη, προτού κάνεις τα σχέδια σου για το Σαββατοκύριακο.

Πώς το αλκοόλ επηρεάζει την ανάπαυση
Επηρεάζει το αλκοόλ την πορεία μας στη βελτίωση της φυσικής μας κατάστασης. Με μια λέξη, η απάντηση είναι ναι. «Εκτός από τις θερμίδες, οι αθλητές που γυμνάζονται και όσοι πηγαίνουν στο γυμναστήριο μπορούν να δουν τις επιπτώσεις του αλκοόλ», λέει η αθλητική διατροφολόγος Heidi Skolnik.

«Ένα ποτό (ή δύο) μετά τη γυμναστική επηρεάζουν την ανάκαμψη μετά την προπόνηση με διάφορους τρόπους. Αρχικά, το αλκοόλ είναι διουρητικό, που σημαίνει ότι αφυδατώνει, ειδικά μετά από μια προπόνηση. Εάν ιδρώνεις πολύ στην προπόνηση, η κατανάλωση αλκοόλ θα σε αφυδατώσει ακόμα περισσότερο», λέει η Skolnik.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να απέχεις εντελώς από το αλκοόλ. Για την ακρίβεια, η Skolnik λέει ότι εάν ενυδατωθείς και φας μετά τη γυμναστική, μπορείς να πιεις ένα ποτό. Απλά πρέπει να γνωρίζεις ότι ακόμα και η μέτρια ποσότητα αλκοόλ στον οργανισμό μπορεί να έχει επιπτώσεις στην ανάκαμψή σου, για δύο έως πέντε μέρες.

Επηρεάζει την καύση λίπους
Ένα λιγότερο γνωστό γεγονός για την κατανάλωση αλκοόλ μετά την προπόνηση, είναι ότι μπορεί να σταματήσει την καύση λίπους που προσπάθησες να πετύχεις στο γυμναστήριο. «Κανονικά, το συκώτι μεταβολίζει τα λίπη. Αλλά όταν κάποιος πίνει ένα ποτό, το αλκοόλ μπαίνει σε προτεραιότητα και το συκώτι επεξεργάζεται πρώτα εκείνο για ενέργεια. προκαλώντας έτσι συσσώρευση λιπαρών οξέων. Το σώμα χρησιμοποιεί τις θερμίδες που παρέχει το αλκοόλ προτού μπορέσει να κάψει λίπος», εξηγεί η Solnik.

Τα σώματά μας αναγνωρίζουν το αλκοόλ ως τοξίνη. Η πρώτη προτεραιότητά τους είναι να το μεταβολίσουν. Η Skolnik λέει ότι το φαγητό δεν βοηθά μόνο στην επιβράδυνση του ρυθμού με τον οποίο παίρνουμε τις τοξίνες, αλλά επιταχύνει την απορρόφηση του αλκοόλ. Αυτό επιτρέπει στο σώμα να επιστρέψει στην καύση λίπους γρηγορότερα.

Μπορεί να μειώσει την αποκατάσταση των μυών
«Η τοξίκωση μπορεί να μειώσει την πρωτεϊνική σύνθεση, μειώνοντας τα αποτελέσματα της προπόνησης», σημειώνει η Skolnik. Η σύνθεση πρωτεϊνών είναι απαραίτητη για τη συνεχή επιδιόρθωση και ανάπτυξη του σώματός, ειδικά σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση των μυών. Ο ρυθμός με τον οποίο συντίθενται οι μυϊκές πρωτεΐνες αυξάνεται κατά 50% για μέχρι τέσσερις ώρες μετά την προπόνηση και 109% 24 ώρες μετά την προπόνηση. Εάν λοιπόν σκοπεύεις να βγεις, είναι καλύτερο να κάνεις την προπόνηση σου τουλάχιστον τέσσερις ώρες μπροστά. Αυτό θα επιτρέψει στους μυς σου να αρχίσουν νωρίς την ανοικοδόμηση.

Μειώνει την αποθήκευση γλυκογόνου
Ο ρόλος του γλυκογόνου είναι πρωταρχικής σημασίας. Το γλυκογόνο είναι μια μορφή γλυκόζης που το σώμα αποθηκεύει στο συκώτι και τους μύες για μελλοντική χρήση, όπως για παράδειγμα ενέργεια για γυμναστική. Δυστυχώς, η κατανάλωση αλκοόλ μετά την προπόνηση μπορεί να σταθεί εμπόδιο σε αυτή τη διαδικασία.

«Το αλκοόλ μειώνει την αποθήκευση νέου μυϊκού γλυκογόνου που απαιτείται για την προπόνηση», λέει η Skolnik.

 womenonly