Ίσως αυτή η φράση κλείνει μέσα της την ανάγκη όλων μας τη νέα χρονιά που ξεκινά: μια επανεκκίνηση που θα μας προχωρήσει μπροστά και θα μας βοηθήσει να γίνουμε η καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας. Πέρασαν 365 ημέρες με διαφορετικές (θετικές ή μη) συναισθηματικές αποχρώσεις, με μικρές νίκες, δυσκολίες, εμπόδια και ερωτηματικά.

Ομως, είναι ανακουφιστικό να αποφασίζεις να τα αφήσεις όλα πίσω σου και να χτίσεις ένα νέο μέλλον. Πιστός σύμμαχος: ποιος άλλος; Το σώμα μας.

Ποτέ δεν μας προδίδει, αν δεν το «προδώσουμε» πρώτοι εμείς. Χρειάζεται την αμέριστη προσοχή και αφοσίωσή μας για να μας προστατεύει και να μας υποστηρίζει στην φρενήρη καθημερινότητά μας.

Μπορούμε να καταφέρουμε το αδύνατο με μια μόνο προϋπόθεση: να είμαστε υγιείς.

Ξέρουμε ότι δεν είναι εύκολο να κόψετε «μαχαίρι», από τη μία ημέρα στην άλλη, κάποιες συνήθειες που δεν βοηθούν το σώμα σας: μπορείτε, όμως, σιγά σιγά να τις αποβάλλετε και να εντάξετε άλλες στις 365 ημέρες που έρχονται.

Οι συμβουλές που ακολουθούν ίσως σας δώσουν έμπνευση να αλλάξετε συνολικά την καθημερινότητά σας προς το καλύτερο.

Το σώμα σας, να είστε σίγουροι ότι θα σας επιβραβεύσει.

1) Aπαλλαγείτε από την ακαταστασία – από περιττά (στρεσογόνα) αντικείμενα, ρούχα που δεν φοράτε: Σταματήστε για λίγο ό,τι κάνετε και παρατηρήστε προσεκτικά τον χώρο που σας περιβάλλει. Είστε σίγουρες ότι όλα τα αντικείμενα που βρίσκονται γύρω σας σάς προκαλούν θετικά συναισθήματα; Αν όχι, απαλλαγείτε από αυτά όσο είναι καιρός. Καθαρίστε τον χώρο και αφήστε μόνο ό,τι σας ηρεμεί, σας χαλαρώνει, σας κάνει να χαμογελάτε.

Ανοίξτε την ντουλάπα σας και αφαιρέστε από αυτή ό,τι δεν είναι στο νούμερό σας, ό,τι είναι φθαρμένο από τον χρόνο, ό,τι είναι συνδεδεμένο με αρνητικές καταστάσεις. Θα δείτε ότι αυτό το ξεκαθάρισμα θα σας απελευθερώσει -και ναι, θα είναι σημαντικό για την υγεία σας.

2) Σώμα σε εγρήγορση: Αν η γυμναστική δεν είναι μέρος της καθημερινότητάς σας, δεν θα σας πούμε την εύκολη λύση: «Γραφτείτε στο γυμναστήριο». Eίναι -σχεδόν- σίγουρο ότι ο υπερβολικός ζήλος για άθληση θα «εξατμιστεί» μετά από λίγο, αν αρχίσετε να κουράζεστε. Σας προτείνουμε να θέτετε συχνά εφικτούς στόχους που ξέρετε ότι μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμά σας. Ξεκινήστε το έντονο περπάτημα και περιορίστε -όσο γίνεται- την καθιστική ζωή. Αν κάθεστε όλη μέρα στο γραφείο, μην επιστρέφετε σε μια πολυθρόνα. Περπατήστε και διανύστε μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια (συντροφιά με μουσική).

3) Υγιεινές συνήθειες… με καλή παρέα: Αν θέλετε να υιοθετήσετε μια νέα δραστηριότητα που θα κινητοποιήσει το σώμα σας, προτείνετε σε έναν φίλο-φίλη σας να σας ακολουθήσει. Είτε στο χορό, είτε στη γυμναστική. Η συντροφιά θα ενθαρρύνει την προσπάθειά σας και θα σας κάνει να μην τα παρατήσετε μετά από λίγο.

4) Τροφές που σας κάνουν καλό -στο σώμα και την ψυχολογία σας-: Υπάρχουν τροφές που όχι μόνο δίνουν ενέργεια και τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη λειτουργία του σώματος, αλλά παράλληλα βελτιώνουν την διάθεσή μας. Εντάξτε στο διατροφολόγιό σας περισσότερες τροφές με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (λιπαρά ψάρια, ξηρούς καρπούς), αυγά και φρούτα όπως μύρτιλα και θα δείτε ότι θα έχετε καλύτερη συγκέντρωση και μνήμη -και βέβαια περισσότερη ενέργεια.

5) Μην τα παίρνετε όλα τόσο προσωπικά: Ενοχές, θυμός, παράπονα, απογοήτευση -ακόμα κι αν η υγιεινή διατροφή και η άσκηση είναι μέρος της καθημερινότητάς σας, τα αρνητικά συναισθήματα είναι οι τοξίνες που «ροκανίζουν» την καλή σας υγεία. Μην στέκεστε τόσο στις συμπεριφορές των άλλων, μην τα παίρνετε όλα τόσο βαριά. Το μόνο που καταφέρνετε είναι να τραβάτε τον εαυτό σας προς τα πίσω. Ζήστε με ευγνωμοσύνη και θα δείτε ότι η ζωή αυτομάτως θα γίνει υπέροχη.

6) Επιδιώξτε να μάθετε κάτι καινούριο: Με άλλα λόγια, ακονίστε το μυαλό σας. Βάλτε στη ζωή σας κάτι εντελώς καινούριο: μια νέα γλώσσα, μια καλλιτεχνική δραστηριότητα. Θα έχετε κάτι καινούριο να περιμένετε στην κάθε σας μέρα. Θα γεμίσετε ενέργεια και ενθουσιασμό – και βέβαια το σώμα σας θα ευχαριστήσει για αυτά τα θετικά συναισθήματα.

 bovary