Aν δεν αισθάνεσαι ότι η υγεία σου βρίσκεται στην καλύτερη της κατάσταση, πιθανότατα αναρωτιέσαι αν είναι καλύτερο να γυμναστείς ή να ξεκουραστείς και να αναρρώσεις. Η απάντηση σε αυτό, είναι ότι εξαρτάται. Το να βρεις κίνητρο για να κάνεις την προπόνηση σου μια δύσκολη μέρα είναι ένα πράγμα, αλλά άλλες φορές, το να πιέσεις τον εαυτό σου όταν είσαι άρρωστη μπορεί να βλάψει το σώμα σου περισσότερο απ’ότι θα το βοηθήσει.

Ιατρικοί εμπειρογνώμονες και επαγγελματίες εκπαιδευτές εξηγούν το αν πρέπει να γυμνάζεσαι όταν είσαι άρρωστη.

Εάν έχεις ένα απλό κρύωμα ή βήχα..
Σύμφωνα με την Dr Alison Mitzner, εάν έχεις ένα απλό κρύωμα, δεν υπάρχει πρόβλημα να γυμναστείς. «Μπορεί να νιώσεις καλύτερα αν κάνεις μια ήπια άσκηση, καθώς θα ενισχύσει τον οργανισμό σου», εξηγεί η ίδια. «Όσοι συνηθίζουν να ασκούνται συχνά, αισθάνονται καλύτερα με την γυμναστική αντί με τη διακοπή της, ακόμα κι αν είναι άρρωστοι. Ίσως χρειαστεί να μειώσεις λίγο την ένταση. Ο καθένας γνωρίζει καλύτερα το σώμα του, γι ‘αυτό μην το πιέζεις».

Πάντα δώσε στον εαυτό σου την άδεια να κάνει ένα διάλειμμα. «Η ξεκούραση είναι πολύ σημαντική όταν αντιμετωπίζεις ένα κρύωμα», λέει η trainer της Aaptiv Kelly Chase. «Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι συμβιβασμένο, και δεν χρειάζεται το άγχος από υψηλής ενέργειας γυμναστική. Ωστόσο, μια ήπια προπόνηση μπορεί να είναι μια καλή επιλογή, επειδή δίνει στο σώμα σου την ενέργεια που χρειάζεται για να θεραπευτεί.»

Εάν έχεις πυρετό ή γρίπη…
«Η καλύτερη συμβουλή που μπορώ να δώσω είναι να μη γυμναστείς εάν τα συμπτώματά εμφανίζονται κάτω από τον αυχένα. Μην γυμναστείς αν έχεις πυρετό, επειδή έτσι θα αυξήσεις ακόμη περισσότερο τη θερμοκρασία του σώματος σου», εξηγεί η trainer Jasmine Marcus. «Πάντα συμβουλεύσου το γιατρό σου αν έχεις ερωτήσεις αλλά ποτέ μην κάνεις τον εαυτό σου να νιώσει άσχημα επειδή χρειάζεσαι μια ημέρα ανάπαυσης αν δεν αισθάνεσαι καλά. Το να ακούς το σώμα σου είναι το κλειδί.»

Ο γιατρός Ehsan Ali εξήγεί: «Όταν το σώμα σου περνάει μια γρίπη, θα χρειαστούν τρεις με πέντε ημέρες για να μειωθούν τα συμπτώματα (όπως ρίγη, ναυτία, διάρροια και έμετος). Μην γυμναστείς μέχρι να νιώσεις καλύτερα και αν έχεις ανεβάσει πυρετό σε λιγότερο από 24 ώρες. Υπάρχουν δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να γυμνάζεσαι όταν αντιμετωπίζεις ένα σοβαρό κρύωμα ή γρίπη. Πρώτον, τα μικρόβια εξαπλώνονται και δημιουργείται ένα περιβάλλον που θα κάνει και τους άλλους να αρρωστήσουν. Δεύτερον, το σώμα σου πρέπει να επικεντρωθεί στην θεραπεία. Αν γυμνάζεσαι, χρησιμοποιείς ενέργεια και το σώμα σου δεν μπορεί να επικεντρωθεί άμεσα στη θεραπεία του.»

Εάν έχεις πόνους…
Δοκίμασε να ξεκινήσεις την προπόνηση σου, και αν αρχίσεις να αισθάνεσαι άσχημα μετά από 15-20 λεπτά, τότε σταμάτα. Σε κάθε προπόνηση θα αισθάνεσαι κάποια δυσφορία που σχετίζεται με τους μυς που ενεργοποιούνται, αλλά αν παρατηρήσεις ότι δυσκολεύεσαι να βρεις την αναπνοή σου για αρκετή ώρα, μάλλον πρέπει να σταματήσεις αυτό που κάνεις.

«Εάν αισθάνεσαι υπερβολικά κουρασμένη και λίγο άρρωστη, είναι καλύτερο να μην γυμναστείς», λέει ο Dr. Ali. «Εξοικονόμησε την ενέργεια σου για να επιτρέψεις στο σώμα σου να αισθανθεί καλύτερα και να αναρρώσει.»

 womenonly