Συχνά κατά την περίοδο της νηστείας το παράπονο των παιδιών αλλά μερικές φορές και των μεγάλων είναι ότι δεν υπάρχει ποικιλία στις τροφές που χρησιμοποιούνται. Αυτό γίνεται κυρίως γιατί δεν υπάρχει φαντασία και οι νοικοκυρές καταφεύγουν σε εύκολες και γνωστές λύσεις. Παρακάτω είναι μερικά εύκολα και πρωτότυπα φαγητά για να κεντρίσετε το ενδιαφέρον για το μεσημεριανό γεύμα.

ΣΟΓΙΑ. Η σόγια είναι ένα σπουδαίο τρόφιμο, φυτικό, πλούσιο σε πρωτεϊνη, μέταλλα κλπ., και έχει πολλές θετικές επιδράσεις σε θέματα υγείας. Μοιάζει μετά το μαγείρεμα με κιμά οπότε μπορείτε να κάνετε μακαρόνια με «κιμά» η «μπιφτέκια» σόγιας. Επίσης υπάρχει και γάλα αλλά & τυρί σόγιας για τοστ η για να το έχετε μαζί με δημητριακά κλπ.

ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΩΣ ΜΠΙΦΤΕΚΙΑ. Μπορείτε να διαλέξετε ότι λαχανικά έχετε διαθέσιμα και ανακατεύοντας τα με πατάτα & φρυγανιά να φτιάξετε μπιφτέκια με η χωρίς λάδι που τα ψήνετε στο φούρνο όπως τα κανονικά.

ΟΣΠΡΙΑ ΜΕ ΡΥΖΙ. Το παλιό καλό και ξεχασμένο φακόρυζο είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα γευστικού και πλούσιου διατροφικά φαγητού, αντί για τις απλές φακές η το ριζότο. Άλλες παραλλαγές είναι το φασουλόρυζο η το ρεβυθόρυζο.

ΠΙΤΕΣ. Με λαχανικά. Και πάλι εδώ δεν έχετε παρά να χρησιμοποιήσετε την φαντασία σας για να φτιάξετε χορτόπιτες, σπανακόπιτες, πρασόπιτες κολοκυθόπιτες και όποια άλλη πίτα θέλετε ανάλογα με το ποιο λαχανικό θα χρησιμοποιήσετε.

ΧΟΧΛΙΟΙ. Δεν πρέπει να τους ξεχνάμε σε περίοδο νηστείας. Μπορούν να γίνουν με κολοκύθι & πατάτα, με ρύζι, με χόντρο κλπ.

ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΜΕ ΡΥΖΙ. Το σπανακόρυζο είναι μια απαραίτητο κατά την περίοδο της νηστείας. Τίποτα όμως δεν σας εμποδίζει να κάνετε και τις παραλλαγές του πχ λαχανόρυζο η πρασόρυζο κλπ.

ΘΑΛΑΣΣΙΝΑ. Επιτρέπονται στη νηστεία σε αντίθεση με το κρέας και το ψάρι. Και εδώ οι συνταγές είναι απεριόριστες. Μυδοπίλαφο, χταπόδι στιφάδο, γαριδομακαρονάδα, σουπιές με σπανάκι, καλαμαράκια γεμιστά και λίστα μπορεί να συνεχιστεί αφού οι συνδυασμοί που μπορούν να γίνουν με λαχανικά η ζυμαρικά είναι ατελείωτοι.
Το μόνο λοιπόν που χρειάζεται είναι φαντασία και μεράκι και μπορείτε να κάνετε πλούσια και πρωτότυπα φαγητά για το νηστίσιμο τραπέζι σας.

 

 

 

 

Ξενοκτιστάκης Χάρης

Διαιτολόγος