Τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους οινοποιούς λανσάρουν νέα κρασιά, χωρίς ζωικά στοιχεία, καθώς αυξάνονται όλο και πιο πολύ οι vegan καταναλωτές και οι ειδικοί του krasiagr.com μιλούν γι’ αυτά.

Η τάση των vegan τροφίμων που σαρώνει στο Ηνωμένο Βασίλειο, κι όχι μόνο, φαίνεται ότι φτάνει και στο κρασί. Τα συνεργατικά παντοπωλεία Co-op επεκτείνουν το φάσμα των vegan wines σε 100 προϊόντα, με οκτώ να κυκλοφορούν τον επόμενο μήνα.

Τα Co-op συνεργάζονται με τους οινοπαραγωγούς σε όλο τον κόσμο για να δημιουργήσουν κρασιά που χρησιμοποιούν πιο vegan-friendly συστατικά για τη διήθηση των κρασιών. Οι συγκεκριμένοι παράγοντες χρησιμοποιούνται στο τέλος της διαδικασίας παραγωγής κρασιού για την απομάκρυνση των ιχνών ζύμης και των βακτηρίων και τη βελτίωση της σαφήνειας και της γεύσης στο τελικό αποτέλεσμα. Παραδοσιακά,όμως, παράγονται κυρίως από ζωικά προϊόντα όπως τα ασπράδια αυγών, η καζεΐνη (που βρίσκεται στο αγελαδινό γάλα), η ζελατίνη ή το λινάρι, που εξάγονται από τις κολυμβητικές δεξαμενές των ψαριών –όλα αυτά είναι συστατικά που δεν καταναλώνουν φυσικά οι vegans.

Τον τελευταίο καιρό αρχίζει να γίνεται δημοφιλής μια νέα γενιά παραγόντων διήθησης που παρασκευάζονται από μπιζέλια, ακόμα και πατάτες. Τα κρασιά που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα συστατικά (ή άλλες φιλικές στους vegan επιλογές, όπως παράγοντες άνθρακα και αργίλου) προωθούνται όλο και περισσότερο από καταστήματα όπως τα Co-op.

Ο Simon Cairns, διευθυντής εμπορικών κατηγοριών για τους οίνους Co-op, δήλωσε: «Περιμένουμε τα vegan κρασιά να γίνουν πολύ δημοφιλή το 2018, οπότε η γκάμα μας θα επεκταθεί όλο το χρόνο και θα συνεχίσουμε να ενθαρρύνουμε τους οινοποιούς να κάνουν κρασιά vegan, σε όποιες περιπτώσεις μπορούν, χωρίς να επηρεάζεται η ποιότητα του ποτού».

Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους η εταιρία Majestic Wines, η οποία προσφέρει 32 vegan friendly κρασιά σε ένα ειδικό τμήμα στο διαδίκτυο, ανανέωσε όλο το e-shop, και πρόσθεσε σε κάθε κρασί ειδικές επισημάνσεις για vegan και χορτοφάγους.

Σύμφωνα με την Vegan Society, υπάρχουν σήμερα 542.000 vegan πολίτες στο Ηνωμένο Βασίλειο -τρεις φορές περισσότεροι από μια δεκαετία πριν- και σχεδόν οι μισοί από αυτούς είναι ηλικίας μεταξύ 15 και 34 ετών. Η έρευνα της Mintel συνδέει την άνοδο του veganism και της χορτοφαγίας με την αυξανόμενη χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης που διδάσκει τους νέους τα οφέλη από την εναλλακτική δίαιτα και τον τρόπο ζωής.

Ακόμα μια ένδειξη ότι ο veganism θεωρείται σήμερα mainstream, είναι το γεγονός ότι ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής του Ηνωμένου Βασιλείου, η εταιρία Tesco, θα λανσάρει μια νέα γκάμα γευμάτων και σαλατών σε 600 καταστήματα σε εθνικό επίπεδο. Τα ανταγωνιστικά σούπερ-μάρκετ Sainsbury και Aldi έχουν επίσης κυκλοφορήσει νέες σειρές vegan και η τάση αναμένεται να μεγαλώσει.

Πηγή: www.krasiagr.com

http://www.clickatlife.gr/geusi/story/116789/vegan-krasia-einai-i-nea-tasi