Οι ταχυπαλμίες ή ταχυκαρδίες μπορεί να δημιουργήσουν μια αίσθηση ότι η καρδιά μας χτυπά πολύ γρήγορα ή μια αίσθηση φτερουγίσματος στο στήθος. Αν και χρειάζεται φυσικά ιατρική παρακολούθηση από κάποιον ειδικό, υπάρχουν ορισμένες σπιτικές πρακτικές που μπορούν να σας βοηθήσουν να σταματήσετε τις ταχυκαρδίες.

Ο τρόπος ζωής μπορεί να προκαλέσει ταχυπαλμίες. Λιγότερο συχνά, ευθύνεται κάποια υποβόσκουσα ιατρική πάθηση. Οι ταχυπαλμίες μπορεί να εμφανιστούν σε κάποια από τις ακόλουθες παθήσεις, όπου απαιτείται ιατρική βοήθεια:

  • Προβλήματα με τον θυρεοειδή
  • Ανώμαλος καρδιακός ρυθμός, γνωστός ως αρρυθμία
  • Κολπική μαρμαρυγή
  • Καρδιακή ανεπάρκεια, σε σπάνιες περιπτώσεις

Σπιτικές πρακτικές για να ανακουφιστείτε από τις ταχυπαλμίες

  1. Εκτέλεση τεχνικών χαλάρωσης

Το στρες μπορεί να προκαλέσει αρκετά προβλήματα υγείας στον άνθρωπο. Μπορεί να πυροδοτήσει ταχυπαλμίες ή να τις επιδεινώσει. Οι ακόλουθες, όμως τεχνικές χαλάρωσης μπορούν να σας βοηθήσουν:

  • Διαλογισμός
  • Βαθιές αναπνοές
  • Καταγραφή σε ημερολόγιο
  • Yoga
  • Χαλαρός χρόνος στην εξοχή
  • Άσκηση
  • Σύντομα διαλείμματα από τη δουλειά ή το σχολείο
  • Χρήση της μεθόδου καθοδηγούμενου οραματισμού
  1. Μείωση ή απομάκρυνση του ερεθίσματος που προκαλεί τις ταχυκαρδίες

Τα συμπτώματα μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους αμέσως μετά τη χρήση κάποιας διεγερτικής ουσίας. Τα ακόλουθα στοιχεία περιέχουν τέτοιες διεγερτικές ουσίες:

  • Προϊόντα καπνού
  • Παράνομα ναρκωτικά
  • Ορισμένα φάρμακα για το κρυολόγημα και το βήχα
  • Ροφήματα με καφεΐνη, όπως καφές, τσάι και αναψυκτικά
  • Κατασταλτικά όρεξης
  • Μαριχουάνα
  • Ορισμένα ψυχοφάρμακα
  • Ορισμένα φάρμακα για την υπέρταση

Όμως, τα παραπάνω στοιχεία δεν προκαλούν σε όλους συμπτώματα ταχυπαλμίας.

  1. Ενεργοποίηση του πνευμονογαστρικού νεύρου

Το πνευμονογαστρικό νεύρο συνδέει τον εγκέφαλο με την καρδιά και η ενεργοποίησή του μπορεί να ηρεμήσει τις ταχυπαλμίες. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί:

  • Κρατώντας την αναπνοή και πιέζοντας προς τα κάτω, σαν να προκαλούμε κίνηση στο έντερό μας
  • Βήχοντας
  • Τοποθετώντας πάγο ή μια κρύα, υγρή πετσέτα στο πρόσωπό μας για λίγα δευτερόλεπτα
  • Ρίχνοντας κρύο νερό στο πρόσωπο
  • Με ένα κρύο ντους

Πριν δοκιμάσετε κάποια από αυτές τις μεθόδους, συμβουλευτείτε έναν γιατρό που μπορεί να σας δώσει την καλύτερη τεχνική.

  1. Διατηρήστε την ισορροπία των ηλεκτρολυτών

Οι ηλεκτρολύτες είναι μόρια που βρίσκονται σε όλο το σώμα και βοηθούν στη μεταφορά ηλεκτρικών σημάτων. Αυτά τα σήματα παίζουν έναν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση του καρδιακού παλμού. Μπορείτε να ενισχύσετε τον αριθμό των ηλεκτρολυτών στο σώμα σας, καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε:

  • Ασβέστιο
  • Μαγνήσιο
  • Κάλιο
  • Νάτριο

Μια φυσιολογική δίαιτα συνήθως παρέχει επαρκείς ποσότητες νατρίου. Στις ακόλουθες τροφές θα βρείτε αρκετό κάλιο:

  • Πατάτες
  • Μπανάνες
  • Αβοκάντο
  • Σπανάκι

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε ασβέστιο. Το μαγνήσιο μπορείτε να το βρείτε τόσο σε λαχανικά, όσο και σε ξηρούς καρπούς και ψάρια. Μπορεί να σκεφτείτε να αποκτήσετε αυτά τα θρεπτικά συστατικά, λαμβάνοντας συμπληρώματα. Ωστόσο, πριν το κάνετε, συμβουλευτείτε ένα γιατρό, ειδικά αν λαμβάνετε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

  1. Διατηρηθείτε ενυδατωμένοι

Όταν ο οργανισμός είναι αφυδατωμένος, η καρδιά χρειάζεται να εργαστεί σκληρότερα για να στείλει το αίμα σε όλο το σώμα, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει ταχυπαλμίες. Πιείτε λοιπόν αρκετό νερό μέσα στη μέρα. Η συνιστώμενη ποσότητα ποικίλει, ανάλογα με την ηλικία, το φύλο και το αν υπάρχει εγκυμοσύνη.

Πρέπει άμεσα να πιείτε ένα γεμάτο ποτήρι νερό, όταν:

  • Τα ούρα είναι σκούρα
  • Ο καρδιακός παλμός αυξάνεται
  • Νιώθετε ξηρό στόμα
  • Έχετε πονοκέφαλο
  • Νιώθετε δίψα
  • Ζαλίζεστε
  • Η επιδερμίδα σας είναι ξηρή
  1. Αποφύγετε την υπερβολική χρήση αλκοόλ

Το αλκοόλ είναι ηρεμιστικό και συνήθως δεν προκαλεί ταχυπαλμία. Αν και η μέτρια κατανάλωση δεν είναι απαραιτήτως προβληματική, ορισμένες έρευνες υποδεικνύουν ότι ακόμα και το ένα ποτήρι την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης κολπικής μαρμαρυγής. Η ταχυκαρδία είναι ένα σύμπτωμα αυτής της πάθησης.

  1. Ασκηθείτε τακτικά

Η άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη συνολική καρδιαγγειακή υγεία και να αποκαταστήσει τον φυσιολογικό καρδιακό παλμό. Μπορεί επίσης να μειώσει το στρες και το άγχος. Οι καρδιαγγειακές (αερόβιες) ασκήσεις είναι αυτές που ενδυναμώνουν την καρδιά, προλαμβάνοντας και μειώνοντας τις ταχυπαλμίες. Τέτοιες είναι:

  • Περπάτημα
  • jogging
  • Τρέξιμο
  • Κολύμπι

Εντούτοις, η άσκηση μπορεί να προκαλέσει ταχυπαλμίες σε πολλούς ανθρώπους και είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε πότε η γυμναστική γίνεται προβληματική. Συμβουλευτείτε ένα γιατρό, πριν ξεκινήσετε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης.

Πότε να επισκεφθείτε γιατρό

Επισκεφθείτε ένα γιατρό, αν οι ταχυπαλμίες διαρκούν περισσότερο από κάποια δευτερόλεπτα. Ο γιατρός θα καθορίσει αν το πρόβλημα αποτελεί σύμπτωμα κάποιας πάθησης. Θα πρέπει να έχετε στο νου σας ότι υπάρχουν και ορισμένα φάρμακα που μπορεί να προκαλούν ταχυπαλμίες. Επίσης, κάποιος που είχε στο παρελθόν περάσει έμφραγμα μπορεί να αναπτύξει ταχυπαλμίες. Η θεραπεία ποικίλει ανάλογα την αιτία. Ο γιατρός μπορεί να συστήσει τα ακόλουθα:

  • χειρουργείο
  • φαρμακευτική αγωγή
  • βηματοδότης
  • αλλαγή φαρμάκων, σε περίπτωση που αυτά δημιουργούν ταχυπαλμίες

http://enallaktikidrasi.com/2018/04/pws-mporoume-stamatisoume-taxypalmies/