Ο μηχανισμός με τον οποίο λειτουργεί η μνήμη μας έχει τρία στάδια. Ο εγκέφαλος, «δέχεται» και κωδικοποιεί την νέα πληροφορία που λαμβάνει, ενώ στην συνέχεια την «αποθηκεύει» με σκοπό να την «ανακαλέσει» όταν την χρειαστεί.

Δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας ξεχνάμε αυτές τις αποθηκευμένες πληροφορίες με αποτέλεσμα η καθημερινότητά μας να γίνεται δυσκολότερη.

Ευτυχώς όμως, υπάρχουν απλές ασκήσεις που αποδεδειγμένα μπορούν να μας βοηθήσουν να τονώσουμε την μνήμη μας, αρκεί να τις λάβουμε σοβαρά υπόψη μας και να τις ακολουθούμε.

Επιστήμονες που έχουν ερευνήσει εκτενώς την διαδικασία απώλειας της μνήμης, προτείνουν:

Δοκιμάστε να επαναλάβετε μια πληροφορία που θέλετε να συγκρατήσετε, όπως ένα όνομα ή μία διεύθυνση, καθώς με κάθε επανάληψη δίνεται στον εγκέφαλο την ευκαιρία να την απομνημονεύσει καλύτερα.

Μάθετε να κρατάτε σημειώσεις με τηλεφωνήματα που πρέπει να κάνετε ή τα ραντεβού σας, αφού διαβάζοντας μία λίστα σας βοηθά να θυμηθείτε περισσότερες πληροφορίες .

Προσπαθήστε να συνδέετε τις νέες πληροφορίες με παλαιότερες. Σκεφθείτε δηλαδή συνδυαστικά. Για παράδειγμα, όταν γνωρίσετε ένα άτομο, θα θυμάστε το όνομα του ευκολότερα αν το συνδέσετε με κάποιον γνωστό σας που έχει το ίδιο όνομα.

Διαιρείτε αυτά που θέλετε να θυμάστε σε μικρότερα κομμάτια. Έτσι: Αν πρέπει να αποστηθίσετε για κάποιο λόγο ένα κείμενο, συγκεντρωθείτε στο να θυμάστε μία μία τις προτάσεις παρά όλο το κείμενο μαζί.

Σε κάθε περίπτωση πάντως που η απώλεια της μνήμης σας είναι επίμονη ή επιδεινώνεται, καλό θα ήταν να το συζητήσετε με τον γιατρό σας, χωρίς καθυστέρηση.