Νέα έρευνα ισχυρίζεται ότι δεν προκαλούν όλα τα αλκοολούχα τα ίδια συναισθήματα. Αυτό που νιώθουμε μετά από δύο ποτηράκια κόκκινο κρασί δεν έχει καμία σχέση μετά την κατανάλωση ενός άλλου ποτού:

Kάθε αλκοολούχο ποτό μας προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα και εκεί είναι που χρειάζεται προσοχή.  Ο κοινός παρονομαστής μετά την κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι για όλους το ίδιο: ανάλογα με το πόσο πίνουμε νιώθουμε κέφι, ελαφρά μέθη, ζάλη, γερό μεθύσι και στη συνέχεια ό,τι συνεπάγεται η ποσότητα που καταναλώσαμε. Τα κοινά σημεία -και αναλόγως με το πόσο αντέχει το αλκοόλ ο καθένας- σταματούν εκεί.

Γιατί, πλέον και σύμφωνα με νέα επιστημονική έρευνα κάθε αλκοολούχο ποτό μας προκαλεί διαφορετικά συναισθήματα. Έτσι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που εκπονήθηκε από διεπιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου Bangor και του King’s College στη Βρετανία, αποκαλύφθηκε ότι η κατανάλωση κόκκινου κρασιού προσφέρει το αίσθημα της χαλάρωσης στον ανθρώπινο οργανισμό, σε αντίθεση με την κατανάλωση βότκας ή ουίσκι που δημιουργεί το αίσθημα του ενθουσιασμού, της έντασης ή σε μεγαλύτερες ποσότητες προκαλεί επιθετικότητα και εκνευρισμό.

Βάσει της ίδιας έρευνας, η μπύρα κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν ευχαρίστηση και αυτοπεποίθηση, το λευκό κρασί, όπως και το κόκκινο προκαλεί ηρεμία, ωστόσο όχι με την ίδια ένταση του κόκκινου και στο σύνολό τους τα αλκοολούχα σε λογικές ποσότητες χαρίζουν αυτοπεποίθηση, ενώ η υπερκατανάλωση δημιουργεί το αίσθημα της σύγχυσης και εντείνει τις εριστικές συμπεριφορές.
Aς σημειωθεί ότι στη συγκέντρωση στοιχείων συνεισέφερε και η πλατφόρμα Global Drug Survey, προάγοντας ένα σχετικό online ερωτηματολόγιο σε περίπου 30.000 άτομα, ηλικίας 18 – 34 ετών και σε σύνολο 21 χωρών. Σύμφωνα με τους συντάκτες της έρευνας «η κατανόηση των συναισθημάτων που σχετίζονται με την κατανάλωση αλκοόλ είναι επιτακτική προκειμένου να αντιμετωπιστεί η μάστιγα του αλκοολισμού, παρέχοντας μια εικόνα για το τι είναι αυτό που τελικά επηρεάζει τα συναισθήματα των ανθρώπων που πίνουν περισσότερο από το επιτρεπτό όριο».

Η διαφορά από ποτό σε ποτό κατά την ίδια έρευνα δεν έγκειται στο βασικό συστατικό που είναι η αιθανόλη, αλλά στα επιμέρους συστατικά και τις χημικές προσμίξεις που καθιστούν ευάλωτο τον ανθρώπινο οργανισμό στις χημικές τους αντιδράσεις. Σύμφωνα με τον καθηγητή Mark Bellis από το Πανεπιστήμιο του Bangor τόσο η διαφορετική σύσταση, όσο και οι συνήθειες του πότη κάθε χώρα είναι που διαμορφώνουν τον συναισθηματικό χάρτη του αλκοόλ, ο οποίος επιπροσθέτως καταρτίζεται και από τη βιομηχανία του μάρκετινγκ και από τον τρόπο που παρουσιάζει τα αλκοολούχα σε ενήλικες καταναλωτές και μη.

Η διαφορά από ποτό σε ποτό κατά την ίδια έρευνα δεν έγκειται στο βασικό συστατικό που είναι η αιθανόλη, αλλά στα επιμέρους συστατικά και τις χημικές προσμίξεις που καθιστούν ευάλωτο τον ανθρώπινο οργανισμό στις χημικές τους αντιδράσεις. Σύμφωνα με τον καθηγητή Mark Bellis από το Πανεπιστήμιο του Bangor τόσο η διαφορετική σύσταση, όσο και οι συνήθειες του πότη κάθε χώρα είναι που διαμορφώνουν τον συναισθηματικό χάρτη του αλκοόλ, ο οποίος επιπροσθέτως καταρτίζεται και από τη βιομηχανία του μάρκετινγκ και από τον τρόπο που παρουσιάζει τα αλκοολούχα σε ενήλικες καταναλωτές και μη.

Με στοιχεία από Global Drug Survey, BMJ.com 

http://www.lifo.gr/articles/health-fitness_articles/170691