Εδώ και πολλά χρόνια γνωρίζαμε πως οι 8 ώρες ύπνου αποτελούσαν την ιδανική διάρκεια, ώστε να έχει κάποιος το καλύτερο ξεκίνημα της ημέρας.

Νέα επιστημονική ανακάλυψη αλλάζει τα δεδομένα και διαπιστώνει πως ο ιδανικότερος ύπνος που μπορεί να φέρει την βέλτιστη υγεία στον οργανισμό μας είναι οι 7 ώρες και ότι ο περισσότερος ή ο λιγότερος ύπνος, μπορεί να μας βλάψει!

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ με την βοήθεια 30.000 ενήλικων εθελοντών στους οποίους είχε βρεθεί καρδιαγγειακή νόσος που προκαλεί προβλήματα καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού επεισοδίου και στηθάγχης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης ο κίνδυνος καρδιοαγγειακής νόσου ήταν υψηλότερος σε όσους κοιμήθηκαν λιγότερο από 5 ώρες την ημέρα, σε σύγκριση με εκείνους που είχαν κοιμηθεί 7 ώρες. Επίσης όσοι κοιμήθηκαν 9 ώρες ή και περισσότερο είχαν σημαντικά αυξημένο κίνδυνο καρδιοαγγειακών προβλημάτων. Η μελέτη διαπίστωσε πως ακόμη και μία ώρα περισσότερο ή λιγότερο από 7 ώρες, μπορούσε να αυξήσει την πιθανότητα καρδιακών παθήσεων.

Οι συγγραφείς της έρευνας, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Sleep, δήλωσαν πως οι συνήθειες του ύπνου μπορεί να επηρεάσουν τη μεταβολική λειτουργία και τις ορμόνες, ενώ η στέρηση του ύπνου θα μπορούσε να αυξήσει την αρτηριακή πίεση και να μειώσει την ανοχή στη γλυκόζη, στοιχεία τα οποία αυξάνουν τον κίνδυνο βλάβης των αρτηριών.

Η ολοκλήρωση της μελέτης δεν εντόπιζε τις αιτίες των καρδιακών παθήσεων, διαπίστωσε όμως πως όσοι κοιμήθηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα θα μπορούσαν να υποφέρουν από κινδύνους αναπνευστικών διαταραχών.

Ο Δρ Ανούπ Σανκάρ, επιδημιολόγος και επικεφαλής της μελέτης, από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια, δήλωσε: «Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν, πως η φυσιολογική διάρκεια του ύπνου επηρεάζει αρνητικά την καρδιαγγειακή υγεία. Οι διαταραχές ύπνου μπορεί να είναι ένας παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο, ακόμη και μεταξύ των φαινομενικά υγειών ατόμων».

Ο ελλιπής ύπνος έχει αποδειχθεί ότι προκαλεί αύξηση του βάρους λόγω της μείωσης των ορμονών και έχει συνδεθεί με την δημιουργία του σακχαρώδη διαβήτη, ενώ μπορεί να προκαλέσει και την νόσο του Αλτσχάιμερ. Επίσης οι λιγότερες ώρες ύπνου έχει διαπιστωθεί ότι μπορούν να προκαλέσουν συμπτώματα κατάθλιψης.

Πηγή: Υγείαonline.gr