Τι εναλλακτικές έχουμε αν θέλουμε να καρπωθούμε τα οφέλη του κρέατος σε γεύση και θρεπτικά συστατικά, αλλά να μην επιβαρυνθούμε με θερμίδες;

Ψαρονέφρι

Το άπαχο κομμάτι του – αρκετά λιπαρού – χοιρινού είναι αρκετά χαμηλότερο σε θερμίδες και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Μια μερίδα ψαρονέφρι 100 γραμμαρίων δίνει 143 θερμίδες, 26 γραμμάρια πρωτεΐνη και 3,5 γραμμάρια λίπους.

Βουβάλι

Συγκριτικά με το παραδοσιακό κόκκινο κρέας, το βουβαλίσιο αποτελεί πιο υγιεινή εναλλακτική από μια μοσχαρίσια μπριζόλα με – περίπου – την ίδια γεύση. Μια μερίδα κρέας βίσωνα έχει περίπου 2,5 γραμμάρια λίπους, ενώ η ίδια ποσότητα μοσχαρίσιου κρέατος έχει περί τα 19. Στο κομμάτι των συνολικών θερμίδων, μια μερίδα κρέας βούβαλου δίνει περί τις 143, ενώ μια αντίστοιχη μοσχαριού 283. Συν τοις άλλοις, η εκτροφή των βουβαλιών γίνεται σε διαφορετικές συνθήκες από εκείνη των βοειδών, καθιστά το κρέας τους πιο φυσικό.

Ροστ Μπιφ

Αν δεν μπορείτε να απαρνηθείτε τα κρέατα τύπου deli, τα οποία είναι γεμάτα νιτρώδη, τότε το ροστ μπιφ είναι καλύτερη επιλογή. Είναι πιο στεγνό από τα τυπικά deli,  χαμηλότερο σε κορεσμένα λιπαρά και έχει περί τα 7 γραμμάρια ανά φέτα.

Κοτόπουλο

Από τα πιο στεγνά κρέατα και ταυτόχρονα εξαιρετικά χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά, αν καταναλωθεί χωρίς την πέτσα. Το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά όπως σελήνιο, βιταμίνη Β6 και Β3. Το στήθος αποτελεί παραδοσιακά το πιο υγιεινό μέρος του, όμως το μπούτι είναι πιο πλούσιο σε ψευδάργυρο και βιταμίνες Β.

Κρέας στρουθοκάμηλου

Ακόμα μια εξαιρετική επιλογή για όσους θέλουν να καταναλώσουν λιγότερο κόκκινο κρέας αλλά τους… λείπει η γεύση του. Το κρέας στρουθοκάμηλου θεωρείται πουλερικό, είναι όμως πιο «στεγνό» σε σχέση με το κοτόπουλο, με 2,8 γραμμάρια λιπαρά σε σχέση με τα 7,4 γραμμάρια ανά μερίδα 100 γραμμαρίων του κοτόπουλου.

Γαλοπούλα

Το χριστουγεννιάτικο έδεσμα μπορείτε να το απολαύσετε ανεξαρτήτως γιορτών, χωρίς καμία απολύτως τύψη. Μια μερίδα 150 γραμμαρίων στήθος γαλοπούλας χωρίς την πέτσα έχει 158 θερμίδες και 34 γραμμάρια πρωτεΐνη, ενώ είναι πλούσια σε βιταμίνη Β3 και Β6 με λίγα κορεσμένα λιπαρά.

http://www.in2life.gr/nutrition/nutrition-health/article/616187/ta-pio-ygieina-piata-kreatikon.html